chidazin

مرجع بزرگ مبلمان و صنایع چوبی

chidazin

مرجع بزرگ مبلمان و صنایع چوبی

۱۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بافت آبشاری


مدل موی بافت آبشاری

اکثرا همه ی ما برای رفتن به مهمانی تولد یا دور همی ها نمیدانیم موهای خود یا خواهر کوچکتر را چگونه درست کنیم.

بافت مو یکی از روش های آسان ،کم زمان و بسیار زیبا است.

مدل موی بافت آبشاری یکی از چند مدل بافت مو است برای این بافت طبق آنچه در فیلم میبینید:

ابتدا 3 تا 5 سانت از جلوی مو را به 3 قسمت تقسیم کنید.

در طول بافت آن دسته که به سمت پایین مو است از راست (دسته سمت راست) از چپ (دسته سمت چپ) را رها کنید سپس با انگشت قسمت کوچک جدیدی از مو را از نزدیکی همان موی رها شده بردارید.

این مرجله را تا نیمه سمت راست و چپ مو ادامه دهید به وسط که رسیدید موها را به هم متصل کنید واز سمت راست پایین ترین موی رها شده و همینطور چپ یکی یکی موهای رها شده را تا بالا بردارید و به بافت اضافه کنید.

به طوریکه بالاترین موی رها شده به پایین ترین قسمت بافت متصل شده باشد. طبق ویدئو

بافت آبشاری زیبای شما آماده است.

  • chidazin chidazin
  • ۰
  • ۰

اشعار حافظ

اشعار حافظ

بسسیاری از ما از اشعار شاعران بزرگمان غافل هستیم و هستند در بین این اکثریت کسانی که بسیار علاقه دارند و شعر های زیادی را از حفظ هستند و در پی جستجوی این اشعار هستند.

یکی از این شاعران بزرگ می توان از حافظ نام برد، کتاب وی که دیوان حافظنام دارد پر از اشعار زیباست.

بیشتر ایرانی ها در شب یلدا و مراسمات دیگر از دیوان حافظ تحت عنوان فال حافظ استفاده می کنند.

اشعار حافظ بسیار زیبا و دلنشین است.

 

رونق عهد شباب است دگر بستان را

می‌رسد مژده گل بلبل خوش الحان را

ای صبا گر به جوانان چمن بازرسی

خدمت ما برسان سرو و گل و ریحان را

گر چنین جلوه کند مغبچه باده فروش

خاکروب در میخانه کنم مژگان را

ای که بر مه کشی از عنبر سارا چوگان

مضطرب حال مگردان من سرگردان را

ترسم این قوم که بر دردکشان می‌خندند

در سر کار خرابات کنند ایمان را

یار مردان خدا باش که در کشتی نوح

هست خاکی که به آبی نخرد طوفان را

برو از خانه گردون به در و نان مطلب

کان سیه کاسه در آخر بکشد مهمان را

هر که را خوابگه آخر مشتی خاک است

گو چه حاجت که به افلاک کشی ایوان را

ماه کنعانی من مسند مصر آن تو شد

وقت آن است که بدرود کنی زندان را

حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی

دام تزویر مکن چون دگران قرآن را

 

برای آشنایی بیشتر اشعار حافظ کلیک کنید.

  • chidazin chidazin
  • ۰
  • ۰


باد های حاصلخیز کننده

آیه 22 سوره حجر از قرآن به ما این خبر را می دهد

1400 سال پیش زمانی که اهمیت و معنای حاصلخیزی شناخته نشده بود

"و ما بادهای حاصلخیز کننده ای بارور را فرستادیم"

آری این آیه به روشنی بیان میکند که بادها خاصیت حاصلخیزی دارند

دانشمندان درباره این خبر قرآن چه میگویند؟اجازه دهید دریابیم

دانشمندان می گویند خاصیت حاصلخیزی بادها بشرح زیر است

عناصر نر و ماده در گلها همه گیاهان وجود دارد میوه زمانی رخ می دهد که عنصر نر عنصر ماده را باور کند این لقاح مدیون باد است

خدا دانه های بسیاری از گیاهان را جهت پرواز حتی با یک نسیم کوچک سبک آفرید

گرده ها گرد و غبار و دانه های گونه بی عار گیاهان از یک گیاه به دیگری از طریق بادهای صورت می پذیرد بنابراین گیاهان از طریق لقاح و تولید مثل خود اطمینان به ادامه ی تکثیر پیدا می کنند که تکثیر گیاهان به لطف خاصیت باروری بادهاست غیر از باروری گیاهان بادها نیز ابرهای بارانی را جهت بارش باران بارور می سازد تا زمان های اخیر تصور می شد که تنها رابطه بین باد و باران و کشش ابرها بارانی توسط باد ها بوده است

بله این چیزی است که می تواند توسط هر کسی که حرکت ابرها را تماشا کرده دیده شود با این حال ارتباط بین باد و باران تنها نیست

حباب های هوا که "آنسرول" یا هواپخش نام دارند در سطح دریاها و آب های دیگر ناشی از کف حباب کف شکل می گیرد

آنها با گرد و غباری که باد از زمین می کشد مخلوط می شوند و به سمت لایه ای بالای جو حرکت می کنند

این ذرات توسط باد رشد کرده با بخار آب ترکیب شده و در اطراف ذرات متراکم می شوند

اگر براین رات نبود کل بخار آب نمی توانست ابر شکل دهد.ابر هنگامی تسکیل می شود که بادها بخار آزاد آب در هوا را به همراه ذراتی که حمل می کنند را بارور نماید پس از این توضیحات علم و داشنمندان اجازه دهید موضو را تحلیل کرد و این پاسخ این سوالات را پیدا کنیم

سوال1:چه زمانی کشف شد که بادها خاصیت حاصلخیزی دارد؟

پاسخ:در قرن بیستم کشف شد

سوال2:آیا 1400 سال پیش کشف این حقیقت برای فردی که نمی تواند بخواند و بنویسد ممکن است؟و این که این حقیقت تنخا در قرن 20 کشف شد؟

پاسخ:غیر ممکن است تنها فرد بی عقل می تواند مدعی چنین امری باشد

سوال3:اگر اثبات نشده که قرآن کلام خداست چگونه می توان توضیح داد این واقعیت که بادها خاصیت حاصلخیزی دارند در قرآن ذکر شده است؟

پاسخ:به هر روشی نمی توان توضیح داد

اگر ثابت نشده که قرآن کلام خداست هیچکدام از اطلاعات ارایه شده توسط قرآن و هر حقایق علمی دیگری را نمی توان توضیح داد

  • chidazin chidazin
  • ۰
  • ۰

آب های زیر زمینی


آب های زیرزمینی

اخبار معجزه آسای قرآن درباره تشکیل آبهای زیرزمینی آیات قرآن در مورد ریزش با ران و جای آب در زندگی ما اطلاعات دقیقی به ما می دهد.اگر ما در دوره دیگری از تاریخ زندگی می کردیم قاد به درک این اطلاعات نخواهیم بود

از آنجایی که فرآیند چرخه آب در جهان با جزییات امروزه آن آشکار شده است.به راحتی می توانیم اطلاعات درباره آب را در آیات قرآن درک کنیم.هنگامی که ما اطلاعات قدیمی در مورد آب و آیات مربوط به قرآن را با هم مقایسه می کنیم میبینیم که قرآن حقیقی ترین اطلاعات در مورد آب را درست مثل هر موضوع دیگر بدون محتوای اطلاعات اشتباه از دوره قدیم ارایه می دهد با این حال آیا اطلاعاتی که به خوبی برای ما شناخته شده را می توان در هر دوره ی دیگر از تاریخ به وضوح فهمید؟اجازه دهید دیدگاه های فیلسوفانی که مهم ترین فلاسفه و نخبگان در تاریخ بودند را در مورد فرآیند چرخه آب قبل از نشان دادن اطلاعات علمی و حقیقت آیات قرآن ببینیم:تالس اهل شهر ملط دلیل وجود آب های زیرزمینی را به شرح زیر توضیح میدهد

آب های اقیانوسی که توسط فشار باد از اعماق قاره ها سرازیر هستند و به هوا فوران می کنند در نهایت به زمین نفوذ خواهند کرد طبق گفته تالس:آب زیرزمینی طبق نتیجه ای از طغیان اقیانوس های ناشی از باد رخ می دهند

افلاطون این دیدگاه را به اشتراک گذاشت و معتقد بود که بازگشت آن به اقیانوس ناشی از یک گرداب بزرگ بوده است

ارسطو مدعی شد بخاری که از زمین برخاسته و در فرورفتگی های خنگ کوهستان تغلیظ شده دریاچه های قنات و آب های چشمه ای را تشکیل می دهند که توسط این دریاچه ها تغذیه شده اند

بله این دیدگاه ها که شما را به خنده وا داشته متعلق به فیلسوفانی است که جز باهوش ترین مردم در دوران خود بوده اند.اولین کشف عمده از چرخه دایمی آب و تشکیل آبهای زیرزمینی توسط برنارد پالیسی در سال 1580و به گفته وی آبهای زیرزمینی توسط نفوذ آب باران به زمین تشکیل شده است.رمینرز که نویسنده مقاله ی اطلاعات آب در دانشنامه ی جهانی است اطلاعات زیر را می دهد

باید تا عصر رنسانس به منظور مارایی مکان هایشان جهت مشاهدات عادلانه منتظر باشند با این حال قرآن اطلاع می دهد که آبهای زیرزمینی بعنوان نتیجه ای از نفوذ آب باران به زمین در دوران گذشته شکل می گیرند در زمانیکه هیچ دانش و فنونی وجو نداشت

مگر ندیده ای که خدا از آسمان آبی فرود آورد پس آن را به چشمه هایی که در طبقات زیرین زمین است راه داد؟(سوره الزمر آیه 21)

اطلاعات قرآن درباره شکل گیری آبهای زیرزمینی بعنوان نتیجه ای از نفوذ آب باران به زمین که به وضوح در قرن 14 پیش اعلام شده است.در اروپا در قرن 16 و تنها در آن زمان که آنها قادر بودند با ارسطو مخالفت کنند مطرح شد

  • chidazin chidazin
  • ۰
  • ۰

مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقیانِ
دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.
بَیْنَهُما بَرزَخٌ لایَبْغیانِ
میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند. سوره الرحمن آیه 19 و 20.

بیان آیه دارای یک سبک تکان دهنده است. آیه ما را آگاه می سازد که با وجود طوفان ها و امواج عظیم، دریاها با هم ترکیب نمی شوند. بله علم آیات قرآن را ترکیب کرده که همیشه این طور بوده و ثابت می کند که این آیات کلام خداست که به شرح زیر می باشد:
دانشمند دریایی فرانسه کاپیتان ژاک کوستو که در زمینه تحقیقات زیر دریا مشهور است، توضیح می دهد که نتایج تحقیقاتش درباره موانع زیر آب به شرح زیر می باشد:

ترکیب نشدن دریاها

ما در حال بررسی قضاوت های برخی از محققین بودیم که مطرح کردند برخی از موانع، توده های مختلفی از دریاها را از یکدیگر جدا می کنند. طبق یک نتیجه از مطالعات گوناگون ما دیدیم که دریای مدیترانه دارای یک سطح طبیعی عجیبی از شوری و چگالی است و به طور همزمان اشکال حیاتی خاص دارد. سپس توده آب اقیانوس اطلب را تحلیل کردیم و دیدیم که کاملا با دریای مدیترانه فرق دارد. با این حال قرار بود این دو دریا که در تنگه جبل الطارق با هم ادغام می شوند از نظر شوری، چگالی و اشکال حیاتی که دارند با هم برابر یا حداقل نزدیک به برابر باشند. هر چند این دو دریا از ساختارهای متفاوتی برخوردار هستند حتی در مکان هایی که به طور نزدیک همگرایی دارند. پس از تحقیقات به رویدادی برخوردیم که ما را شگفت زده کرد. یک دیوار بزرگ از آب در نقطه ادغام وجود داشت که اجازه ترکیب این دو دریا را نمی داد.
نوع دیگری از موانع آب توسط دانشمندان آلمانی در باب المندب تاسیس شد که آب های خلیج عدن و دریای سرخ در سال 1962 همگرایی داشتند.
در تحقیقات بعدی ما، ما شاهد وجود همان نوع از مانع در تمام نقاط ادغام دریاها بودیم که دارای مشخصات متفاوتی هستند. این واقعیت شگفت انگیز که کاپیتان کوستو را در مورد آب هایی که از طریق همگرایی دریاها ترکیب نمی شوند، شگفت زده کرد 14 قرن پیش در این آیه از قرآن بیان شده است:

  • chidazin chidazin
  • ۰
  • ۰

زنبور ماده


زنبور عسل ماده

قبل از نگاهی به معجزه علمی که با سند مورد بحث قرار خواهد گرفت میخواهیم اطلاعاتی درباره زبان عربی بدهیم با کمک این اطلاعات معجزه علی تحلیل بهتری درک خواهد شد واژگان در زبان عربی به 2دسته بر حسب جنس تقسیم میشوند:کلماتی که برای موجودات ماده استفاده می شود مونث نامیده می شود .کلماتی که برای موجودات نر استفاده می شود مذکر نامیده می شود در زبان عربی همه چیز مونث یا مذکر هستند خواه حیوانات گیاهان اشیا یا افعال باشند بنابراین در عربی افعال نیز به دو نوع مونث یا مذکر تقسیم شده اند هنگامی که فاعل نر است فعل به عنوان مذکر صرف می شود و هنگامی که فاعل ماده است فعل به عنوان مونث صرف می شود پس بین فعل و فاعل از نظر جنسین ارتباط وجود دارد بعد از این اطلاعات بیایید به آیات 68 و 69 سوره نحل توجه کنیم

خدا به زنبور عسل وحی کرد که از کوه ها و درختان و سقف های رفیع منزل گیرید وسپس از میوه های شیرین تغذیه کنید و راه پروردگارتان را به اطاعت بپویید.آنگاه از درون آن شربت شیرینی شهد گل به رنگ های مختلف بیرون آید که در آن شفای مردمان است در این کار نیز آیات قدرت خدا برای متفکران پیداست

در عربی زنبور عسل ماده با عنوان "نحل" در هر دو شکل مونث و مذکر نوشته شده است این کلمه شکل مونث ندارد با این حال قرآن از شکل مونث این فعل زمانیکه اطلاعات وحی را می دهد استفاده می کند که به زنبور عسل و عمل او داده شده است

همانطور که قبلا اشاره کردیم افعال در زبان عربی به روش های مختلف طبق جنس صرف شده اند این مورد در بسیلری از زبان های دیگر جهان معتبر است

هنگتمی که عمل زنبور عسل در قرآن نقل شده است.فعل در قالب مونث صرف شده که به شرح زیر است:

مورد اول: در آیه بمنظور بیان معنای "منزل گیرید" به جای اتخذ که برای مذکر استفاده می شود کلمه اتخذی آمده که برای مونث استفاده می شود

مورد دوم: بمنظور بیان "از میوه ها تغذیه کنید" به جای کل که برای مذکر استفاده می شود کلمه کلی آمده است که برای مونث استفاده می شود

مورد سوم: بمنظور بیان معنای "راه پروردگارتان را به اطاعت بپویید" به جای اسلک که برای مذکر استفاده می شود کلمه اسلکی آمده که برای مونث استفاده می شود

مورد چهارم:ضمیر "شان" در جمله "از درونشان شربت شهد بیرون آید به جای ه که به مذکر اشاره دارد کلمه ها آمده که به مونث اشاره دارد

بنابراین اعمالی که تئسط قرآن بعنوان "منزل گیرید" اشاره گردیده: مواردیست از قبیل ساخت لانه زنبور خوردن تمام میوه ها شیرینی جات بمنظور جمع آوری شهد گل طبق راه های وحی خدا دریافت عسل از بدن زنبور توسط زنبور ماده صورت پذیرفته است که در اینجا کننده تمام اعمال زنبور ماده است بنابراین دانشمندان در مورد این خبر که 1400 سال پیش داده شده چه می گویند؟

آیا واقعا همه این کارها توسط زنبور ماده انجام شده؟

اکنون به کلمات دانشمندان درباره این موضوع گوش دهید که آنها می گویند؟

آنها می گویند: تمام اعمالی که قرآن به آن اشاره کرده توسط زنبورهای کارگر که زنبور های ماده هستند انجام می شود

هیچ ارتباطی بین اعمال اشاره شده توسط قرآن و زنبور نر وجود ندارد تنها وظیفه زنبور های نر که چشم های بزرگ و جثه بزرگتری نسبت به زنبور های کارگر ماده دارد اطمینان از تولید مثل ملکه جوان است

  • chidazin chidazin
  • ۰
  • ۰


سه مرحله تاریک نوزاد در رحم
یخلقکم فی بطون امهاتکم خلقا من بعد خلق فی ظلمات ثلاث
شما را در شکمهای مادرانتان آفرینشی پس از آفرینشی دیگر در تاریکی های سه گانه خلق کرد.
ذلکم الله ربکم له الملم
این است الله پروردگار شما فرمانروایی و حکومت مطلق از آن اوست
لا اله الا هم فانی تصرفون
خدایی جز او نیست پس چگونه و کجا از حق برگردانیده می شوید؟ سوره زمر- آیه 3
قرآن در این آیه اشاره به سه مرحله تاریکی نوزاد در رحم مادر دارد و بیان می کند که انسان در رحم با یک خلقت سه مرحله ای آفریده شده است.
بیان عربی فی ظلمات ثلاث، که در زبان انگلیسی تحت عنوان "در سه پرده از تاریکی" ترجمه شده است، نشان دهنده سه مرحله تاریک از جنین در طول رشد آن است.
ترتیب این مراحل به شرح زیر است:
1تاریکی دیواره قدامی شکم
2تاریکی دیوار رحم
3تاریکی غشاء مرکب (ترکیبی از مشیمه و کوریون)
همانطور که مشاهده می شود،زیست شناسی مدرن نشان داده است که رشد جنینی نوزاد در سه مرحله تاریک مختلف که در آیه بیان شده صورت می گیرد.
تحولات در ناحیه جنین ثابت کرده است که این بخش ها از سه قطعه ساخته شده اند.
علاوه بر این در آیه نشان می دهد که انسان طی سه مرحله جداگانه که از یک دیگر متمایز می شوند،به وجود می آید.
در واقع زیست شناسی مدرن نشان داده است که رشد جنینی نوزاد در رحم در سه مرحله مختلف صورت می گیرد.
این موضوع که در کتاب های رویان شناسی دانشکده پزشکی تمام دوره ها موجود است،جزء علوم مقدماتی است برای مثال،این حقیقت در منابع به نام رویان شناسی عمومی انسانی،توضیح داده شده است که یکی از کتاب های عمده ی مرجع در رویان شناسی است.
زندگی در رحم دارای سه مرحله است:

  • chidazin chidazin
  • ۰
  • ۰


و انزل من السماء ماء
او کسی است که از آسمان آبی فرود آورد
فاخرجنا به ازواجا من نبات شتی
به وسیله آن رستنیهای گوناگون جفت جفت بیرون آوردیم. سوره طه-آیه 53
و من کل الثمرات جعل فیها زوجین اثنین
از هر گونه میوه ای در آن جفت جفت قرار دارد. سوره رعد-آیه 3
این آیات قرآن بیان می کند که گیاهان به صورت جفت خلق شده اند و نشان دهنده یک حقیقت بزرگ است که تنها در قرن بیستم کشف شد که به شرح زیر می باشد:
ریشه کلمات ازواجا و زوجین که در آیات استفاده شده،کلمه زوج است در حالی که کلمه ازواجا ،جمع زوج است،کلمه زوجین صورت دوگانه زوج است و کلمه زوج به معنای زوج یا همسر می باشد.
از این توضیحات در می یابیم، قرآن از طریق آیات خود بیان می کند که گیاهان به صورت جفت خلق شده اند،و نرینگی و مادگی در گیاهان هم وجود دارد.
دانشمندان درباره این موضوع چه می گویند؟
آیا واقعا نر و ماده بودن در گیاهان وجود دارد؟
اکنون به کلمات دانشمندان بنگریم:
طبق نتیجه ای از مطالعات انجام شده بر گیاهان،قابل درک است که نر و ماده بودن در گیاهان نیز وجود دارد.
و با کمک این اندام ها ی مختلف، تولید مثل در گیاهان رخ می دهد.
سلولهای تولید مثل نر و ماده در گل و گیاهان دانه دار وجود دارند.
این سلول ها توسط اندام های نر و ماده که هر دو در وسط گل قرار دارند تولید شده است.
در بخش متورم اندام ماده به نام تخمدان،تخمک های ریز و گرد وجود دارند و در درون آنها،سلولهای تولید مثل ماده هم وحود دارد.
سلولهای تولید مثل نر در داخل گرده های تولید شده توسط بساک اندام نر پنهان هستند.
در حالیکه گرده ها بسیار سبک هستند از یک گل به دیگرس از طریق بادها یا حیوانات گوناگون انتقال می یابند.
برخی از آنها به نوک اندام ماده چسبیده اند.
پس از آن،این دانه ی گرده از کلاله به سمت پایین حرکت می کند و از طریق یک مجرا به تخمک های تخمدان می رسد.
سلول تولید مثل نر از این مجرا عبور کرده و در تخمک با سلول تولید مثل ماده متحد میشود.
هنگامی که سلول های تولید مثل نر و ماده متحد می شوند،تخمک ها شکل می گیرند و سپس دانه ها از روی آنها تشکیل می شوند.
اکنون به نکته زیر توجه کنیم:

  • chidazin chidazin
  • ۰
  • ۰

خانه عنکبوت


خانه ی عنکبوت

در آیه 41 سوره العنکبوت آمده است:

مثل الذین اتخذوا من دون الله اولاء کمثل العنکبوت اتخذت بیتا

مثل کسانی که غیر از خدا را اولیا ی خود بر می گزیدند،مثل عنکبوت است که خانه ای برای خویش ساخته

و ان اوهن البیوت لبیت العنکبوت لوکانو یعلمون

و در حقیقت اگر میدانستند سست ترین خانه ها همان خانه عنکبوت است.

دو نکته مهم در این آیه وجود دارد

اولین نکته ی آن شرح زیر است:

کلمه عنکبوت در آیه، به عنکبوت ماده اشاره شده است.

کلمه اتخذت صرف مونث فعل به معنی "ساختن برای خود" است و صرف مذکر این فعل ، اتخذ می باشد.

خداوند متعال می گوید که خانه عنکبوت توسط عنکبوت ماده ساخته شده که با استفاده از صرف مونث از فعل آمده است.

در اینجا نشانه ی مادگی بیان شده توسط قرآن در این موضوع معجزه ی دیگری را آشکار می سازد که به شرح زیراست:

طبق یک نتیجه از تحقیقات بر روی حیوانات، نتایج بسیار جالبی از عنکبوت ها به دست آمده است.

یکی از آن ها این است که خانه عنکبوت توسط عنکبوت ماده ساخته شده، نه عنکبوت نر

نتیجه ای که علم به آن رسیده، در توازن کامل با اخبار قرآن است.

قرآن بیان می کند که خانه عنکبوت توسط عنکبوت ماده ساخته شده و علم این را توصیف کرده و صحیح بودن آن را می پذیرد.

نکته دوم مهم در آیه به شرح زیر است:

پاره ای دیگر از اطلاعات که در مورد عنکبوت بدست آمده است، به شرح زیر می باشد:

در بخش بزرگی از حیوانات، نرها بزرگتر و قوی تر از ماده ها هستند عنکبوت ها جزء اقلیت موجودات زنده هستند که در آن ماده ها بزرگتر از نرها می باشند.

به طور کلی گونه های زنده،خانه ی خود را به منطور محافظت از خودشان در برابر گرما،سرما،دشمنان و هر نوع آسیبی می سازند.

با این حال عنکبوت،خانه ی خود را به منظور نابود کردن ، خوردن و صدمه زدن به آنهایی می سازند که به خانه ی اشتباهی رفته اند.

بنابراین،خانه ی عنکبوت، خطرناک ترین خانه است.

  • chidazin chidazin
  • ۰
  • ۰

کاهش سطح زمین


کاهش سطح زمین از مرزهای دور افتاده

آیا ندیده اند که ما همواره می آییم و از اطراف این زمین می کاهیم؟_سوره الرعد-آیه 41

آیا نمی بینید که ما آییم و زمین را از جوانب آن فرو می کاهیم؟_سوره الانبیا-آیه 44

این دو آیه از قرآن اشاره به این دارد که سطح زمین کاهش یافته و مرزهای دور افتاده ی آن کاسته شده اند.

آیا واقعا سطح زمین از مرز های دور افتاده ی آن کاهش یافته است؟

معنای این کاهش چه می تواند باشد؟دانشمندان در مورد این موضوع چه می گویند؟

با توجه به اطلاعات ناسا در حالیکه شعاع استوایی زمین 5/6378 کیلومتر است .شعاع قطبی آن 6357 کیلومتر می باشد.این به این معنی یک تفاوت 3/0 درصدی می باشد.در اینجا نشانه ای از این تسطیح در قطبها در عبارات زیراز قرآن وجود دارد "ما مرز های دور افتاده از زمین را کاهش می دهیم" و "ما مرز های دور افتاده از زمین را می کاهیمگ علاوه بر این به این موضوع اشاره می کنیم که اعلامیه ای تحت عنوان "ما به تدریج کاهش می دهیم" به جای "ما کاهش می دهیم" در آیه وجود دارد از این اعلامیه متوجه می شویم که روند کاهش همچنان ادامه دارد.اگر یک اعلامیه در آیه تحت عنوان "ما کاهش می دهیم" وجود داشت قابل درک بود که زمین به همان شکل امروزی خلق شده است.اعلامیه ی "ما به تدریج کاهش می دهیم" مارا در مورد شکلی از یک فرآیند مشخص مطلع می کند یعنی کاهش همچنان ادامه دارد

.دو نکته زیر که ریشه این آیه از قرآن می باشند مطابقت کامل با اکتشافات خلقت زمین دارند

نکته اول:یک روند کاهش در نبش های زمین وجود دارد در واقع زمین در قطب ها پهن شده و در نواحی استوایی متورم شده است اینروند کاهش همانطور که در آیات بیان شده همچنان ادامه دارد

نکته دوم: زمین کنونی با حالت اولش فرق دارد یک روند تسطیح تدریجی در نبش های زمین طی دوره های زمانی پس از یک فرآیند وجود داشته است این بعنوان نتیجه ای از چرخش زمین به دورمحورش رخ می دهد نتیجه ای که منشا آن آیات قرآنی است که ما تحلیل کرده ایم ارتباط کاملی با اکتشافات علمی دارد.یک مرجع علمی برای حقایق علمی دیگر در آیات جدا از این یافته ها وجود دارد

یکی از آنها این است که اتلاف ماده در دور زمین وجود دارد هرچند که بعنوان یک نتیجه از چرخش زمین به دور محور خود بسیار اندک است.اعلامیه ها در آیات بعنوان "ما کاهش می دهیم" و "ما می کاهیم" نشان دهنده ایت اتلاف ماده در دور زمین است.دانشمندان این نشانه از قرآن را تایید کرده و تاکید دارند که یک روند ثابت در دور زمین وجود دارد هرچند که بسیار اندک است.در اینجا این آیات نیز به کاهش زمین از جنبه دیگری مربوط می شوند.

دانشمندان موسسه علوم فضایی گودارد شهر منهتن کشف کرند که سطح آب تحت عنوان نتیجه ای از ذوب یخسارها در قطب ها در حال افزایش بوده است سطح افزایش یافته آب نیز زمین بیشتری را پوشش می دهد طبق سواحل پوشیده شده از آب کل مساحت یا مقدار زمین نیز کاهش می یابد.بنابراین احضارات تحت عنوان "ما کاهش می دهیم" و "ما می کاهیم" نشان دهنده ی سواحلی است که با آب پوشیده شده و درحال کاهش خشکی زمین است.اکنون بیایید درباره این موضوع بنگریم

  • chidazin chidazin